Unilever kehittää uudelleenkäytettäviä pakkauksia jätteiden poistamiseksi

LONDON/ROTTERDAM/NEW YORK/PARIiSI - Unilever julkisti tänään uudelleenkäytettävän pakkausinnovaation yhdeksässä tuotemerkissään, mukaan lukien neljä uutta tuotemuotoa. Uusia tuotteita kokeillaan Loop ™ -hankkeessa, joka on maailmanlaajuinen ja ensimmäinen jätteetön ostojärjestelmä.

Ups driver delivering a package

Kulutustavarayhtiöiden koalition muodostama yhteishanke yhdessä kansainvälisen johtavan kierrätysyhtiön TerraCycle kanssa eli Loop™,on innovatiivinen uusi liiketoimintamalli ensiluokkaisille kestäville pakkauksille, jotka toimitetaan suoraan kuluttajille, palautetaan ja täytetään uudelleen. Järjestelmä tarjoaa myös mahdollisuuden työskennellä muiden laajalla skaalalla toimivien käyttäjien kanssa, jotta voidaan testata uudelleenkäyttömalleja ja muuttaa kuluttajien käyttäytymistä, mikä auttaa luomaan kiertotalouden mukaisia pakkausjärjestelmiä kaupallisesti kannattaviksi.

Premium ihonhoito -tuotemerkki REN Clean Skincare, Hellmann's, Love Beauty and Planet, Love Home and Planet ja Seventh Generation kokeilevat uusia alumiinista ja lasista valmistettuja uudelleenkäytettäviä pakkauksia.

Neljä Unilever-tuotemerkkiä ovat myös ensimmäisiä, jotka testaavat uusia malleja Loop ™ -järjestelmässä. Maailman johtavat deodoranttimerkit Dove, Rexona (tunnetaan nimellä Sure Yhdistyneessä Kuningaskunnassa ja Degree Yhdysvalloissa) ja AXE (tunnetaan nimellä Lynx Yhdistyneessä Kuningaskunnassa), jotka yhdessä saavuttavat vuosittain maailmanlaajuisesti yli miljardi ihmistä, testaavat pantin, uudelleentäytettävää deodoranttistickiä nimeltään minim ™.

Ruostumattomasta teräksestä valmistettu rakenne on minimaalinen, kompakti ja kestävä, ja se tarjoaa uuden kuluttajakokemuksen ilman tarpeettomia materiaaleja. Käytöstä riippuen tuote kestää keskimäärin yhden kuukauden, ja pakkaus kestää vähintään 100 sykliä. Tämä tarkoittaa, että jokaisen pakkauksen odotetaan kestävän noin kahdeksan vuotta, jolloin on mahdollista säästää jopa 100 pakkauksen verran poisheitettävää jätettä.

New deodorants 2019 Signal-LOOP Love Beauty and Planet product 2019 Love Home and Planet new product 2019 REN clean Skincare 2019 Seventh Generation 2019 Hellmann's 2019 product

Suunhoidon tuotemerkki Signal julkisti uuden tuotemuodon eli täytettävät hammastahnatabletit nimeltä Tooth Tabs. Innovaatio antaa kuluttajille mahdollisuuden harjata hampaita käyttämällä vähemmän vettä: vain pureskella, harjata tavalliseen tapaan, huuhdella ja hymyillä. Ei yhtään jätettä, ei vaivaa ja suuri hyöty planeetalle.

Unileverin osallistuminen Loop ™ -järjestelmään täydentää nykyisiä pyrkimyksiä luoda muoville järjestelmä, joka toimii ja joka muodostaa täydellisen kiertotalouden. Vuonna 2017 Unilever sitoutui siihen, että kaikki sen muovipakkaukset ovat uudelleenkäytettäviä, kierrätettäviä tai kompostoitavia vuoteen 2025 mennessä. Näihin tavoitteisiin nähden on edistytty hyvin, sillä absoluuttiset pakkausmäärät eivät ole lisääntyneet vuodesta 2010 huolimatta siitä huolimatta, että liiketoiminta on kasvanut merkittävästi siitä lähtien. Lisäksi Unilever on päättänyt edelleen vähentää lisää kertakäyttöisten muovien käyttöä.

Unileverin pääjohtaja Alan Jope sanoi: ”Haluamme lopettaa nykyisen ”take-make-dispose”-kulttuurin, ja olemme sitoutuneet ottamaan suuria askelia tällä tiellä suunnittelemalla tuotteemme uudelleenkäyttöä varten. Olemme ylpeitä voidessamme olla Loop-järjestelmän perustajakumppani, joka toimittaa rakastetuille tuotemerkeillemme pakkauksia, jotka ovat täysin kiertotalouden mukaisia.”

Safe Harbour

Where relevant, these actions are subject to the appropriate consultations and approvals.

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2017 and the Unilever Annual Report and Accounts 2017.