4. Unilever kehottaa sisällöntuottajia ja -jakelijoita poistamaan stereotypioita

Unilever kehottaa sisällöntuottajia ja -jakelijoita poistamaan stereotypioita

Cannes, France – Unilever kehottaa sisällöntuottajia ja -jakelijoita toimimaan nyt vanhentuneiden stereotypioiden poistamiseksi. Tämä on viimeisin virstanpylväs yhtiönkaksi vuotta sitten käynnistämän Unstereotype-aloitteen tiellä. Aloitteen tavoitteena on poistaa erilaisia ihmisiä väheksyvät mainokset.

#Unstereotype event

Osana Unstereotype-sitoutumistaan Unilever laajentaa aloitetta koskemaan kaikentyyppistä sisältöä ja brändiviihdettä, ja julkistaa tänään kolmen vuoden monen miljoonan dollarin sopimuksen Rexona-tuotemerkin, maailman suurimman deodoranttimerkin ja Simon Fullerin XIX Entertainment-yrityksen kanssa. Rexona (tunnetaan myös nimellä Sure, Degree ja Shield riippuen maasta) solmi kumppanuuden NOW UNITED -yhtyeen kanssa, joka on ensimmäinen maailmanlaajuinen pop-yhtye, johon kuuluu 14 taiteilijaa 14 maasta, kuten Brasiliasta, Kiinasta, Saksasta, Intiasta, Filippiineiltä, Senegalista, Yhdysvalloista ja Yhdistyneestä kuningaskunnasta. Yhdessä he luovat sisältöä useille kanaville, jotka yhdistävät erilaisia kulttuureja tanssin ja musiikin ilolla. Kampanja tavoittaa miljoonia nuoria positiivisin, tasa-arvoa ja suvaitsevaisuutta edistävin viestein inspiroiden nuoria olemaan ylpeitä siitä, keitä he ovat ja missä ikinä he ovatkaan.

Aline Santos, Unileverin Executive Vice President Global Marketing and Head of Diversity and Inclusion sanoo: "Nykyisen jatkuvan Unstereotype-kriteerien mukaisen mainonnan monitoroinnin ansiosta vastaan tiedämme jo, että edistyksellinen mainonta luo 25 prosenttia enemmän brändivaikutusta ja uusi data kertoo, että edistykselliset mainokset ovat myös 16 prosenttia enemmän relevantteja, 21 prosenttia enemmän uskottavia ja ne voivat lisätä ostoaikomuksia 18 prosenttia. Taloudellinen merkitys on aivan yhtä konkreettinen kuin sosiaalinen muutos, minkä takia laajennamme Unstereotype-aloitetta, jonka tarkoituksena on ohjata stereotypioiden vastaista sisältöä laajalla alla uusien kumppanuuksien ja valtavirtaisen sisällön avulla. "

Simon Fuller kommentoi: "Yhtenä tämän ajan sosiaalisesti tietoisimmista ja suurimmista päivittäistavarayhtiöistä Unileverin tuotemerkit kuten Rexona kulkemista vastavirtaan, kun on kyse rohkeista lausumista ja todellisista toimintaa. Haluan myös Now United-yrityksen omaksuvan tämän uraauurtavan hengen, määritellen uusia tapoja vuorovaikutukselle viihteessä, juhlimaan monimuotoisuutta ja osallisuutta voimakkaalla viestillä positiivisesta energiasta. Intohimoisella musiikilla ja tanssilla ja Rexona-tuotemerkin ollessa kumppanimme jaamme tämän positiivisen energian ja jännityksen yleisön kanssa maailmanlaajuisesti. "

Toisessa, jo aiemmin ilmoitetussa yhteistyössä Dove - maailman suurin itsetunto-opetuksen tarjoaja - paljasti monivuotisen sopimuksen Cartoon Network -yrityksen hitin, Steven Universe -tv-sarjan, kanssa. Tässä kumppanuudessa Dove toimii yhteistyössä sarjan luovan johdon kanssa käyttäen Steven Universe-sarjan hahmoja lisäämään ja rakentamaan seuraavan sukupolven luottamusta omaan kehoon (linkki ensimmäiseen jaksoon täällä), mikä auttaa laajentamaan Dove-tuotemerkin tavoitetta tarjota 40 miljoonalle nuorelle itsetunto-opetusta vuoteen 2020 mennessä.

"Meille on aina ollut tärkeää, että sisältömme resonoi yleisömme kanssa ja voimaannuttaa heitä", kertoo Christina Miller, President Cartoon Network. "Tämä kumppanuus on ennennäkemätön mittakaavassaan, ulottuvuudessaan ja kunnianhimollaan muuttaa nuorten elämää ympäri maailmaa."

Nykyään vähemmistöt ovat edelleen aliedustettuina elokuvajohdossa (13,9%), ja naispuolisia johtajia väheksytään (6,9%), vaikka yleisö on tehnyt selväksi, että he haluavat monimuotoista elokuva- ja tv-sisältöä. Unilever uskoo, että tuotemerkkien ja sisällöntuottajien välinen edistyksellinen yhteistyö on avainasemassa yleisön odotusten täyttämisessä ja sukupuoleen, rotuun, seksuaalisuuteen liittyviin ja muiden haitallisten stereotypioiden torjuntaan.

Aline Santos lisää: "Markkinoijina olemme keskustelleet vuosikymmeniä siitä, että saavutamme mahdollisimman paljon ihmisiä; on aika asettaa sama painoarvo edustamalla mahdollisimman monta ihmistä. Tämä merkitsee, että asetamme etusijalle entistä enemmän aitoutta hahmoissamme ja tarinoissamme ja tekemällä enemmän, jotta saataisiin esille tarkasti maailmassa vallitseva rikkaus ja monimuotoisuus. Aina elokuvista ja tv-ohjelmista, web-sarjoihin ja podcasteihin, meidän on työskenneltävä viihdeteollisuuden kanssa yhteistyössä luoden sisältöä, jota tuemme ylpeinä mediainvestoinneillamme. "

Kah Yee The

+44 (0) 7392131561
Edelman
KahYee.Teh@edelman.com

Chloe Mitchell

+44 (0) 7792243315
Edelman
Chloe.Mitchell@edelman.com

Safe Harbour

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'looks', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Unilever Group (the 'Group'). They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are: Unilever's global brands not meeting consumer preferences; Unilever's ability to innovate and remain competitive; Unilever's investment choices in its portfolio management; inability to find sustainable solutions to support long-term growth; the effect of climate change on Unilever's business; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; the production of safe and high quality products; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and natural disasters; financial risks; failure to meet high and ethical standards; and managing regulatory, tax and legal matters. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including in the Annual Report on Form 20-F 2017 and the Unilever Annual Report and Accounts 2017.