Toggle Hae

3. Lehdistötiedotteet
  4. Unilever Ostaa Dermalogican

Unilever Ostaa Dermalogican

Unilever ilmoitti tänään allekirjoittaneensa sopimuksen Dermalogican ostamisesta. Dermalogica on maailman johtava ammattilaisten ihonhoitotuotemerkki.

Dermalogican perustivat vuonna 1986 Los Angelesissa Jane ja Raymond Wurwand. Se seurasi vuonna 1983 syntynyttä International Dermal Institutea, joka oli ensimmäinen ihoterapeuttien oppilaitos. Perustamisensa jälkeen Dermalogica nousi johtavaan asemaan kauneushoitoloissa ja kylpylöissä ympäri maailmaa. Dermalogica-tuotteita myydään tällä hetkellä yli 80 maassa. Valikoima sisältää sekä kotikäyttöön tarkoitettuja tuotteita että ihoterapeuttien ammattilaistuotteita. Tuotteita myydään paikoissa, joissa asiakkaat voivat saada ihoterapeutin neuvoja siitä, miten hoidetaan esimerkiksi hyperpigmentaatiota ja aknea sekä ikääntynyttä ja herkkää ihoa – ja muita iho-ongelmia, joihin Dermalogica-tuotteita on suunniteltu.

Unileverin toimitusjohtaja Paul Polman toteaa: ”Olemme ilahtuneita siitä, että saamme Dermalogica-tuotteet osaksi Unileverin hygienia- ja kosmetiikkatuotteiden Prestige-portfoliota. Dermalogicalla on erinomainen maine ja tunnettuus niin ihonhoidon ammattilaisten kuin kuluttajien keskuudessa. Lisäksi sillä on selvä asema ensiluokkaisena ihonhoitotuotemerkkinä, mikä täydentää hyvin Prestige-valikoimaamme. Mikä tärkeintä, yritys on perustettu vahvoille arvoille ja Unileverin jakamalle näkemykselle siitä, että liiketoiminnalla voi vaikuttaa positiivisesti yhteiskuntaan. Dermalogicalla on loistava jakelu ja läsnäolo markkinoilla ympäri maailmaa. On hienoa, että Jane ja Raymond ovat edelleen kiinnostuneita yrityksestä ja jatkavat yhteistyötä kanssamme brändin kasvattamiseksi.”

Jane Wurwand, Dermalogican perustaja ja päävisionääri, kertoo: ”Kun lanseerasimme Dermalogican kolmekymmentä vuotta sitten, meillä oli selkeä ja vahva tavoite: halusimme antaa kunnioitusta ihoterapeuteille ja siivittää heidän menestystään. Tämä on meille edelleen yhtä tärkeää kuin yrityksen perustamispäivänä. Olemme erittäin ylpeitä Dermalogica Tribesta ja sen kaikista saavutuksista alan standardien kohentamisessa. Olemme molemmat Raymondin kanssa innoissamme Unileverin kanssa työskentelystä. Unileverillä on pitkä historia brändien kasvattamisen ja humanitaaristen aloitteiden tukemisen suhteen. Kumppanuus antaa Dermalogicalle mahdollisuuden ja resurssit nostaa tuotemerkki uudelle tasolle. Lisäksi se auttaa meitä jatkamaan uuden ihoterapeuttisukupolven ja naisyrittäjien tukemista ympäri maailmaa.”

Dermalogica keskittyy ihon terveyteen kauneudenhoidon ja hemmottelun sijaan. Toiminta nojautuu Dermalogican omiin konsepteihin: Face Mapping® ‑ihoanalyysiin, Skin Bar ‑ihonhoitopisteisiin ja MicroZone®‑täsmähoitoihin sekä muihin ainutlaatuisiin kasvohoitoihin, hierontoihin ja terapioihin. Tuotemerkin liikevaihto oli 240 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria vuonna 2014. Dermalogica otetaan osaksi Unileverin Prestige-ryhmää, jossa keskitytään valikoituun jakeluun ja ensiluokkaisiin hygienia- ja kosmetiikkatuotteisiin.

Sopimusehtoja ei julkistettu. Kaupan toteutuminen edellyttää tavanomaisia viranomaishyväksyntöjä.

Safe Harbour Statement

This announcement may contain forward-looking statements, including 'forward-looking statements' within the meaning of the United States Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Words such as 'will', 'aim', 'expects', 'anticipates', 'intends', 'believes', 'vision', or the negative of these terms and other similar expressions of future performance or results, and their negatives, are intended to identify such forward-looking statements. These forward-looking statements are based upon current expectations and assumptions regarding anticipated developments and other factors affecting the Group. They are not historical facts, nor are they guarantees of future performance.

Because these forward-looking statements involve risks and uncertainties, there are important factors that could cause actual results to differ materially from those expressed or implied by these forward-looking statements. Among other risks and uncertainties, the material or principal factors which could cause actual results to differ materially are; Unilever's global brands not meeting consumer preferences; increasing competitive pressures; Unilever's investment choices in its portfolio management; finding sustainable solutions to support long-term growth; customer relationships; the recruitment and retention of talented employees; disruptions in our supply chain; the cost of raw materials and commodities; secure and reliable IT infrastructure; successful execution of acquisitions, divestitures and business transformation projects; economic and political risks and national disasters; the sovereign debt crisis in Europe; financial risks; and failure to meet high product safety and ethical standards; managing regulatory, tax and legal matters. Further details of potential risks and uncertainties affecting the Group are described in the Group's filings with the London Stock Exchange, Euronext Amsterdam and the US Securities and Exchange Commission, including the Group's Annual Report on Form 20-F for the year ended 31 December 2011 and the Annual Report and Accounts 2011. These forward-looking statements speak only as of the date of this announcement. Except as required by any applicable law or regulation, the Group expressly disclaims any obligation or undertaking to release publicly any updates or revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect any change in the Group's expectations with regard thereto or any change in events, conditions or circumstances on which any such statement is based.

mediarelations.rotterdam@Unilever.com

Press-Office.London@Unilever.com