Toggle Hae

3. Lehdistötiedotteet
  4. Unilever alan johtaja DJSI-indeksissä

Unilever alan johtaja DJSI-indeksissä

Lontoo/Rotterdam – Unilever on nimetty elintarvike- ja tupakkateollisuudessa toimivien yritysten johtajaksi vuoden 2015 Dow Jones Sustainability (DJSI) -indeksissä. Maailmanlaajuisessa indeksissä vain 24 eri yritystä nimettiin omien alojensa johtajiksi. Unileverin pistemäärä nousi kahdella vuoden takaisesta 92 pisteeseen kokonaispistemäärän ollessa 100.

Elintarvikealan yritysten toimintaa arvioitiin kaikkiaan 23 kriteerillä, joista kahdeksassa Unilever sai ykkössijan tai jakaa sen. Kriteereitä ovat muun muassa innovaatioiden hallinta, kehittyvien markkinoiden strategia, ilmastostrategia, pakkaukset sekä osaajien houkuttelu ja pysyvyys.

Unileverin kestävän kehityksen johtaja Jeff Seabright toteaa: ”Unileverille on suuri kunnia tulla nimetyksi alansa johtajaksi. Haluan kiittää kaikkia, jotka tekivät työtä sen eteen, että olemme mukana indeksissä. Tulokset ovat osoitus siitä, että olemme onnistuneet toteuttamaan Sustainable Living Plan ohjelmaamme, edistämään liiketoiminnan kestävän kehityksen mukaista kasvua pitkällä aikavälillä ja pääsemään lähemmäs visiotamme kestävän kehityksen mukaisen elämäntavan yleistymisestä.”

Maailmanlaajuisesti tunnustetun, riippumattoman DJSI-indeksin kriteerit mittaavat yritysten suorituskykyä materiaalitalouden sekä ympäristö- ja yhteiskuntakriteereillä. DJSI World Index perustettiin vuonna 1999 ja Unilever on ollut siinä mukana alusta alkaen.

DJSI Industry Group Leader raportissa, jonka RobecoSAM laati yhteistyössä S&P Dow Jones Indicesin kanssa, ja jossa julkistettiin tämänvuotisen DJSI-indeksin tulokset, todetaan: ”Unilever säilyttää maailmanlaajuisen johtavan asemansa elintarvikkeissa ja hygieniatuotteissa. Vahvat innovaatiot ja tuotteiden laadunvalvonta esimerkiksi pakkausten ja raaka-aineiden hankinnan suhteen muodostavat osan yhtiön strategiaa. Läpinäkyvä viestintä toimitusketjun haasteista ja mittareista takaa tietoisuuden paikallisesta hankinnasta, kehityksestä ja ihmisoikeuskysymyksistä yhtiön asiakkaiden ja sidosryhmien jäsenten keskuudessa”.

Tietoa toimittajille:

Lisätiedot: Unilever named industry group leader in DJSI

Median tiedustelut: amanda.hearn@unilever.com .

Lisätiedot vuoden 2015 DJSI:n tuloksista, S&P Dow Jones Indicesin / RobecoSAMin lehdistötiedote ja Industry Group Leader raportti: www.sustainability-indices.com

Press-Office.London@Unilever.com

www.unilever.nl