Toggle Hae

Lisää vihanneksia arkeen

Tuntuuko vielä yhden veltoksi keitetyn vihannesannoksen syöminen ylivoimaiselta, vaikka päivän viisi kasvisannosta eivät olekaan vielä koossa? Jos näin on, älä huoli – voit valmistaa tuoreita kasviksia monella eri tavalla ja saada vaihtelua aterioihisi.

Keitä, höyrytä tai paista

Bowl-of-Knorr

Esimerkiksi höyrytys tai wokkaus säilyttävät ainesten maun, aromit ja värit sekä niiden keskeiset ravintoaineet.

Ja mikä parasta, aterian valmistus käy helposti ja nopeasti.Herkullista wokkiateriaa varten tarvitset wok-pannun, jonka pyöreämuotoinen pohja varmistaa, että ainekset pysyvät keskellä pannua, jossa se on kuumimmillaan. Wokkaamalla voit valmistaa lähes mitä tahansa viidessä minuutissa.Wokkauksessa nopeus on olennaista. Öljyn pitää olla riittävän kuumaa, jotta ainekset kypsyvät nopeasti.

Käytä korkeissa lämpötiloissa runsaasti kasvis- tai maissiöljyä - kolmesta viiteen ruokalusikallista on sopiva määrä.Pese ja valmistele ensin kaikki ainekset pannun lämmetessä. Lisää mausteet – esimerkiksi valkosipuli tai chili – ja sitten vihannet. Sipuli, porkkana, paprika, herneenpalot, pavunidut ja minimaissi ovat ihanteellisia. Knorr Fond ”du Chef” -kasvisliemi on täydellinen tapa korostaa wokkiateriasi makuja. Tarjoile vihannekset kuumina heti, kun ne ovat kypsiä.

Takaisin ylös